Kereta Autolock, Apa Nak Buat?

Haa.. Macam biasa je dengar yer. Tapi tak di sangka kali ni jadi dekat Cik Wan pulak.

Kerete Cik Wan apa lagi kalau bukan My I yang comei. Kereta Myvi y lama tu, 9 tahun sudah. Dan Cik Wan memang tak pernah lepas kunci tu, memang sentiasa dekat tangan.

Tapi benda nak jadi, pagi tadi Cik Wan bukak pintu kereta dan letakkan semua barang kat seat penumpang depan. Handbag, botol air, kunci dan jugak stokin 😅😅. Lepas tu peluk2 mak sebelum nak gi kerja. Tiba2 dengan bunyi "kluk" dia dah auto lock. Panik kejap.

Teringat nak call Bomba, terus guna handphone mak gugel nk Bomba. Tak sampai 10 minit je call dah sampai.

Lepas call tu Cik Wan tunggu la depan rumah. Tetiba nampak Jentera Bomba yang besar tu dengan lampu dia dok lip lap lip lap, dan ada van dia ikut di belakang.

Ya Allah malunyer I macam kes besar pulak. Tak tau nak sorok mana muka.

Abang dan kakak Bomba dalam 5 orang datang. Depa guna macam satu beg yang dipamkan angin. Bila pintu dan cukup renggang abang Bomba guna dawai besi untuk tekan butang kunci. Ambil masa dalam 30 minit jugak la sebab pintu ketat katanya.

Salah sorang pegawai tu kata memang banyak kes dengan kereta Autolock ni. Sebab tu kereta sekarang dah xde fungsi autolock. Banyak bahaya dia. Nasib baik tak de sapa yang terkurung kat dalam.

Pengajaran jugak la. Kalau ada yang kereta Autolock ni mungkin better pergi workshop dan tuka setting dia. Tambahan pulak kalau yang ada anak kecil, risiko kanak-kanak terkurung.

No comments:

Post a Comment

Tokyo Trip 2019: Day 0

Sekali lagi Cik Wan dapat peluang untuk berjalan makan angin. Serius dah lama Cik Wan tak jalan2. Dalam Malaysia pon tak. Bila jalan terus g...

Menarik di Page ini